Lēdija Makbeta rada iespaidu par teju fantastisku būtni, kam piemīt neierobežotas kustību un rīcības iespējas, šķiet, ka viņa dzīvo Makbeta galvā un visā viņa skatuviskajā esībā. Foto – Gurams Cibakašvili
Lēdija Makbeta rada iespaidu par teju fantastisku būtni, kam piemīt neierobežotas kustību un rīcības iespējas, šķiet, ka viņa dzīvo Makbeta galvā un visā viņa skatuviskajā esībā. Foto – Gurams Cibakašvili

Gruzijas teātris – atvērts sadarbībai

Par Gruzijas Jaunā teātra skati

Viena no Eiropas Savienības kandidātvalstīm Sakartvelo jeb Gruzija aizvien plašāk atver durvis visdažādākā veida sadarbībai arī teātra un kultūras jomā. Par to varēja pārliecināties Gruzijas Jaunā teātra skatē – festivālā, kas risinājās 2024. gada februāra sākumā un tika organizēts sadarbībā ar Eiropas festivālu asociāciju, UNESCO Starptautisko teātra institūtu un citām starptautiskām organizācijām. Teātra festivālam sekoja Zīda ceļa Kultūras centra festivāls, kas piedāvāja iepazīties ar senā Zīda ceļa maršrutā ietvertajām Gruzijas pilsētām, to vairākas tūkstošgades eksistējošajām vīna darināšanas tradīcijām un kultūru.

Kā teātra vēstnesis plašākai pasaules sabiedrībai – festivālus apmeklēja piecpadsmit Eiropas, Āzijas un Āfrikas valstu pārstāvji – bija izraudzīts Jaunais teātris. Tas ir viens no novatoriskākajiem un populārākajiem Gruzijas teātriem, un izrāžu programmā bija iekļauti gan mūsdienu dramaturģijas iestudējumi, gan pasaules klasikas darbu uzvedumi.

ASA SĒŅU SMARŽA ŠEKSPĪRA MEŽĀ

Programmas «smagsvaru» veidoja trīs vērienīgi iestudējumi: Šekspīra Makbets un Karalis Līrs un Sofokla Tirāns Edips (Ķēniņš Edips). Visus trīs uzvedumus veidojis teātra mākslinieciskais vadītājs, režisors Dāvids Doiašvili. Viņš par tagadējā Jaunā – agrākā Vaso Abašidzes vārdā nosauktā Muzikālā un drāmas teātra – vadītāju kļuva 2004. gadā, ātri izpelnīdamies ievērību un dažādas balvas gan vietējos, gan starptautiskos festivālos. 2021. gadā teātris pārcēlās uz jaunām telpām ar īpašu māksliniecisku dizainu, ērtām mēģinājumu zālēm un perfekti aprīkotu skatuvi, kas gan Doiašvili, gan citiem šī teātra režisoriem ļauj daudzveidīgi izmantot jauno tehnoloģiju piedāvātās izteiksmes iespējas.

Žurnāli