Cilvēku sajūtas, domas un ilgošanās Regnāra iestudējumos materializējās iztēles radītā iluzorā pasaulē. Tā var būt ārdoša, depresīva un iznīcinoša kā Martas (Dace Bonāte) un Georga (Ivars Puga) neeksistējošais bērns izrādē «Kam no Vilka kundzes bail». Foto no Nacionālā teātra arhīva
Cilvēku sajūtas, domas un ilgošanās Regnāra iestudējumos materializējās iztēles radītā iluzorā pasaulē. Tā var būt ārdoša, depresīva un iznīcinoša kā Martas (Dace Bonāte) un Georga (Ivars Puga) neeksistējošais bērns izrādē «Kam no Vilka kundzes bail». Foto no Nacionālā teātra arhīva

Regnārs Vaivars. Ne bez filtra

Piecas lietas par apceres objektu

Sieviešu žurnāli mēdz praktizēt lakonisku formātu ievērojamu cilvēku vai dažāda kalibra slavenību apcerēšanai. Desmit lietas, kas raksturo Baibu Sipenieci, piemēram. Regnārs Vaivars kā apceres objekts arī tā vien vedina uz šādu pieeju. Galvenokārt jau tāpēc, ka viņa darbības lauks ir plašs un izpausmju spektrs nav izsmeļams ar vienu konkrētu dzīves aicinājumu. Bet arī tāpēc, ka Regnārs ir publiska persona, kuras rīcību apspriež sociālie tīkli un dzeltenā prese. Vārdu sakot, atbilstīgs gan multimākslinieka, gan slavenības statusam.

Hronoloģiski pirmā «lieta», kas prasās ierakstāma Regnāra Vaivara CV, ir aktiermāksla, jo tieši to viņš no 1993. līdz 1997. gadam studē Latvijas Kultūras akadēmijā. Kaut gan – jau mācību laikā Regnārs sāk īstenot arī savas pasaules radīšanas idejas, tālab otra lieta, kura pēc nozīmības droši vien minama kā pirmā, ir teātra režija. Trešā – mūzika. Regnārs bieži aprūpē savu izrāžu skaņas telpu un savu alternatīvo muzikālo gaumi piepilda grupā Visādi gadījumi. Ceturtā – literatūra. Regnārs iestudēšanai izvēlēto lugu nemēdz atstāt, nepārrakstījis pēc sava prāta, un pie vajadzības nekavējas sacerēt oriģināltekstus arī pats. Tas, šķiet, būtu viss. Tomēr ne. Ir vēl piektā lieta, un nebūt ne mazsvarīgākā. Skandāli. Regnāram patīk provokācijas un mistifikācijas gan dzīvē, gan teātrī. Strādājis viņš ir gandrīz visos Latvijas teātros, izņemot Daugavpili un DDT.

STUDENTS, AKTIERIS, ĻOTI JAUNS CILVĒKS

2023. gada nogalē Regnāram Vaivaram apritēja piecdesmit. Piedodiet banalitāti, bet tas šķiet neticami, vismaz šo rindu autorei, kuras atmiņu pūrā salūkojami iespaidi par Regnāru kā par studentu. Liekas, vēl vakar kopā ar viesiem – norvēģu teātra mākslas entuziastiem un viņu pasniedzēju – LKA zālē skatījāmies aktiermeistarības nodarbību pie kursa vadītāja Pētera Krilova. Izstīdzējis jauneklis skrēja, lēca, trenēja kustību koordināciju un partnerību līdz ar citiem studiju biedriem, bet, izņemot pašu Regnāra klātbūtnes faktu, nekas cits no tās reizes nav iespiedies atmiņā. Arī pārējie kursa audzēkņi – gan Artūrs Skrastiņš, gan Baiba Broka, Andris Keišs, Ģirts Ēcis, no kuriem vēlāk Alvis Hermanis rekrutēs JRT aktieru trupas spožo pamatsastāvu, atmiņā saplūduši vienā kopīgā tēlā ar nosaukumu «studenti». Visu uzmanību paņēma rudmatainā koķetīgā skaistule Aurēlija Anužīte, kura starpbrīdī saulaini priecājās par savām jaunajām Reebok firmas kroskurpēm.

Žurnāli