Turpinājums izrādei

Aktieri par kritiķiem

1. Ko jums nozīmē kritika?

2. Vai jaunradei ir lietderīgi lasīt tikai par sevi, vai arī par kolēģu darbiem, tostarp citu teātru izrādēs?

3. Ja teātra kritiķa profesija pazustu, vai tas ietekmētu jūsu profesionālo darbību, radošo sparu?

4. Vai varat nosaukt kritiķa darbu (arī grāmatas), atsauksmi, kas patiesi palīdzējusi strādāt, iedvesmojusi vai otrādi – atņēmusi jaunrades prieku?

5. Vai jums ir kas sakāms vai vēlējams kritiķiem?

Lolita Cauka

LOLITA CAUKA

Latvijas Nacionālais teātris

1. Vienmēr ir vērtīgi ieklausīties dažādos viedokļos.

2. Cenšos izlasīt visu.

3. Simtprocentīgi tukša skatītāju zāle – tā gan varētu iespaidot profesionālo darbību.

4. Ievas Strukas grāmatas par cilvēkiem, kas tiešā vai netiešā veidā ir mani ietekmējuši. Jegora Jerohomoviča raksti laikrakstā Diena par notikumiem pasaules operteātros.

5. Lai kritika ietu teātriem pa priekšu un laicīgi brīdinātu par «zemūdens akmeņiem» nākotnē

Lai mazāk būtu redzētā atstāstījuma, savu ar konkrēto izrādi saistīto zināšanu demonstrēšana (kas šad un tad iezogas), bet kvalitatīva analīze.

Vienmēr atcerēties: gan teātros strādājošie, gan viņu darbu vērtētāji – kritiķi sēž «vienā laivā» un kvalitatīvas, interesantas, radošuma piepildītas, gudras izrādes ir mūsu visu kopējā vēlme.

Žurnāli