Jura Dimitera priekškari
Paradoksu un ironijas meistara izstāde
Talantīgs un slinks, it kā izbrīnīts par x stundu, kas laiku pa laikam iestājas, mazliet kautrīgs, distancēts, asprātīgs kā tēvs, aktieris Arturs Dimiters, un elegants kā māte, gleznotāja Džemma Skulme, apveltīts ar kolorīta izjūtu, par kādu vectēvs scenogrāfs Otis Skulme būtu varējis tikai sapņot, un plastisko jušanu, kas laikam jau no vecmāmiņas tēlnieces Martas Skulmes. «Sarkanās aristokrātijas» trešās paaudzes mākslinieks, pēdējais LPSR nopelniem bagātais kultūras darbinieks (1989). Tāds Juris Dimiters mirdz Latvijas Nacionālā mākslas muzeja pagraba tumšajos gaņģos izstādē Priekškara paslēpes.
Izstādes centrā – teātris. Spēle. Izstādei par godu mākslinieks atjaunojis vairāku izrāžu maketus, bet centrā novietojis Londonas skatu no Artura Konana-Doila muzikālā detektīva Šerloks Holmss (1979, Dailes teātris) un titulvaroņa – Valentīna Skulmes mulāžu šūpuļkrēslā. Dimitera Holmss lieto vispīpiskākās britu pīpes, kas «atsit» Renē Magritu un Mišelu Fuko. «Londonu» iemieso Audēju iela, skats uz padomju laika universālveikalu no 11. tramvaja galapunkta. Tikai mājas ir apvērstas otrādi. Kinorežisors Igors Masļeņņikovs un padomju Šerloks Holmss Vasilijs Ļivanovs savu Beikerstrītu arī atrada Rīgā. Viss notiek tepat. Kāda Londona, tāda Rīga. Izstādē iepretim Londonai nolikti samtaini krēsli diviem izredzētiem skatītājiem. Iegremdēsimies samtā!
Leonīdam Brežņevam Dimiters ir vairākkārt izteicis publisku pateicību par dāsnumu un ierosmi teātrim
PSRS mēroga rezonansi Dimiters ieguva Viļņas scenogrāfijas triennālē (1976), kad bija eksponējis Gulivera izmēra dīvānu no Margaritas Meijo un Morisa Ennekena komēdijas Mana sieva – mele! (Valmieras drāmas teātris, režisors Edmunds Freibergs). Lielajam strīpainajam dīvānam bija uzradies mazs strīpains dīvānbērniņš. Dimitera ampluā nostiprināja komēdija ar hiperbolu, dīvānstila pašapziņu un plūstošu formu maigumu.