Bērnu cienīga dauzīšanās
Recenzija par teātra trupas «Kvadrifrons» izrādi «Ērces»
Kādā augusta trešdienas vakarā attapos ejam pa Rīgas Zooloģiskā dārza galveno promenādi. Saule sāka slēpties Mežaparka priedēs, gaiss spēcīgi smaržoja pēc bērnības un rudens tuvošanās. Un tā, paejot garām flamingo dīķītim, lidvāverēm un tīģeriem, aizceļoju uz kādu zudušu laiku. Jo tieši tā es jutos, skatoties teātra trupas Kvadrifrons kukaiņu operu Ērces – muzikālu izrādi visai ģimenei, kas, atbilstoši tematikai, skatītājiem tika izrādīta Zooloģiskajam dārzam piederošā meža pleķītī.
Kad biju maza, ar māsām un radu bērniem veidojām paši savas izrādes. Dejoja kā Dzirnās skoloti brīnumbērni, tā īpaši stīvie un neritmiskie. Dziedāja arī visi – pat brālēns, kam tantes bija pareģojušas, ka tas nu gan nebūs dziedātājs. Ar tekstu iegaumēšanu mēs aizrāvāmies reti, bet tas šajā gadījumā nav tik būtiski. Sākot ar brīdi, kad ieraudzīju starp kokiem izvietotās izrādes dekorācijas, un noslēdzot ar labdabīgi pompozo fināla dziesmu, nepameta sajūta, ka izrādes režisore Paula Pļavniece ar Ērcēm centusies pietuvoties tām ēverģēlībām, kas lielākoties ekskluzīvi pieejamas un piedodamas tikai bērniem. Ar šo secinājumu nekādā veidā negribu nonivelēt izrādes māksliniecisko kvalitāti, tieši pretēji – esmu pārliecināta, ka atgriezties pie bērnu iztēles daudzslāņainības un tīrības ir sasodīti sarežģīti. Kvadrifrons iztēles kutināšanas un dauzīšanās jautājumos nav nekādi iesācēji, bet arī viņiem vēl ir, kur tiekties.